Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Články
CINEMA 4D Proximal shader, skrytá a hodně šikovná hračka
6. února 2014, 20.44 | Že jsme již dlouho nedělali nějaký ten klasický tutoriál? Dnes to trochu spravíme a vyzkoušíme si velmi zajímavý shader.
Shader, který umí opravdu hodně a hodně věcí. Cože to umí? Kolize. Vlastně, mapu kolizí. A tuhle mapu, jářku, můžeme používat mnoha způsoby. A nejenom to. Prostě se s tím dá kouzlit až nečekaně.
Ještě než začneme, možná si všimnete jedné věci. Nepoužil jsem české rozhraní aplikace. Zcela záměrně. Generální distributor produktů MAXON společnost Digitalmedia s. r. o. totiž masivně rozšiřuje svou působnost v rámci CINEMY 4D na mnoho dalších států východní a jihovýchodní Evropy. Je to svým způsobem následek toho, že to tady prostě dělá dobře...
A tedy, budeme postupně publikovat i na těchto trzích a tak je nutné pracovat v prostředí, které je univerzální. Tedy, anglické. To se ale většinou bude týkat jen návodů, které jsou pokročilejší. Pokud budeme připravovat nějaký ten začátečnický seriál, budeme se držet původní české formy. Asi to bude mírně schizofrenní, snad ale ne tolik, že se v návodech ztratíte...
Dnešním tématem je shader Proximal. Je to shader, který je v CINEMĚ 4D dlouhá léta. A vlastně jsem na něj skoro zapomněl, nebýt toho, že jsem spatřil plugin kterak simulovat různé efektory v MoGraphu a napadlo mne, že tohle by umla CINEMA 4D i sama o sobě. Právě pomocí Proximal.
Shader Proximal je shader, který umí detekovat kolize mezi objekty a generovat na cílovém objektu podle prostupujícího kolidujícího objektu mapu. Tuto mapu můžeme různě používat, od texturování po další efekty CINEMY 4D. A to je úvaha, která mne dovedla k dnešnímu návodu...
Idea je tedy následující. Proximal umí detekovat jak jednotlivé elementy kolizního objektu, tak jeho osy. To je velmi podstatné, protože my využijeme právě tuto vlastnost a to spolu s generátorem částic. Generátor částic bude emitovat částice a tyto částice dopadnou na povrch. Vytvoří mapu, mapu zpracujeme a to dvěma způsoby.
V prvém případě vezmeme mapu a tu použijeme jako deformátor. Je to možné? Samozřejmě, deformátor Displacer to umí to docela dobře. Navíc tento deformátor můžeme kombinovat s dalšími efekty, které mohou celý pohyb ještě více zdramatizovat. Například deformátorem Jingle (Houpání), kterým můžeme simulovat sekundární vlnění. Jistě že pouze simulovat, ale poměrně pěkně...
Druhý příklad je ještě o něco dále. Můžeme si vlastně z onoho generátoru částic udělat efektor. Efektor objektu klonování modulu Mograph?
Jak? Vlastně velmi podobně. Jen použijeme namísto deformátoru (a to by mimochodem také částečně šlo, jen bychom použili matici) efektor Shader a ten bude zprostředkovávat změny textury do polohy, barvy či velikosti...
Výsledek ještě můžeme maličko upravit. Můžeme použít shader Color a ten transformovat pomocí Colorizeru (Obarvení), můžeme využít další efektor jako Delay (Prodlení) pro vlnění a další. Tak jako tak, vznikne moc zajímavý efekt, vytvořený ještě zajímavější cestou....
Proximal. Docela silný shader. Už jste jej použili???
Tématické zařazení:
» Články
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
5. ledna 2017
-
24. prosince 2016
Čtyřicáté číslo internetového magazínu IDIF v roce 2016 40/2016
-
23. května 2014
Epson na konferenci Droidcon Berlin ukázal nové možnosti čekající na vývojáře OS Android
-
24. listopadu 2014
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014
-
9. prosince 2014
Fotografování pomocí robotů je nejen rychlejší, ale často i zábavnější
-
3. prosince 2014